Villkor

Allmänna villkor

 

Ongoal Sweden AB (”Ongoal”), organisationsnummer 559111–1975, driver webbplatsen www.ongoal.se och därtill hörande sidor (”Webbplatsen”). Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om Ongoal finns tillgängliga på Webbplatsen.

Via Webbplatsen kan konsumenten (”Kunden”) dels handla varor från Ongoal och dels handla tilläggsvaror och -tjänster från andra företag (”Samarbetspartners”) i check-outen. I kassan framgår det vilken Samarbetspartner som säljer tilläggsvaran eller -tjänsten. Om Kunden handlar en tilläggsvara eller -tjänst från en Samarbetspartner via Webbplatsen är det Samarbetspartnern, och inte Ongoal, Kunden ingår avtal med. Således tillämpas även Samarbetspartnernas egna allmänna villkor på köpet i fråga.

Allmänna köpvillkor för respektive Samarbetspartner finner Kunden i kassan. Oavsett om Kunden handlar från Ongoal eller någon av Ongoals Samarbetspartners kan Kunden alltid kontakta Ongoal.

Betalning sker via de betalsätt som erbjuds på Webbplatsen (se Betalningsvillkor).

1. Allmänt

1.1 Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när Kunden gör en beställning via Webbplatsen. I de delar dessa Villkor är samma oavsett om Kunden handlar en vara från Ongoal eller en tilläggsvara eller -tjänst från Samarbetspartnern benämns Ongoal och Samarbetspartnern gemensamt ”Säljaren”. Villkoren är enbart tillämpliga för Kund som är konsument och som gör beställningar via Webbplatsen.

Ongoal följer konsumentköplagen.

1.2 Såsom angivet ovan ingås avtal vid köp via Webbplatsen mellan Kunden och Ongoal och/eller mellan Kunden och en eller flera Samarbetspartners. Kunden kan alltid se på varusidan och i kassan vem som är Säljare. Vid köp via Webbplatsen godkänner Kunden Ongoals Villkor och Personuppgiftspolicy.

1.3 För att kunna beställa på Webbplatsen måste Kunden ha fyllt 18 år. Säljaren accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Säljaren förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en Kunds beställning (exempelvis om Kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

1.4 Säljaren reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen (exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar, såsom förändrade priser från leverantörer och valutaförändringar, eller felaktig information angående huruvida en vara finns i lager). Säljaren har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. Ongoal ansvarar inte för information på Webbplatsen som kommer från Samarbetspartners eller tredje part.

1.5 Webbplatsen ägs av Ongoal. Innehållet på Webbplatsen ägs av Ongoal eller Ongoals Samarbetspartners eller licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Ongoal.

1.6 Årsprenumerationen av Innebandymagazinet PLUS gäller i 12 månader. När du beställer ett PLUS-abonnemang hos Innebandymagazinet samtycker du till att de personuppgifter du lämnar får lagras och användas för marknadsföring, statistik och analys av Innebandymagazinet. Personuppgifter kan lämnas ut till Innebandymagazinets samarbetspartners.

Innebandymagazinet använder så kallade cookies och andra liknande tekniker för att se hur Innebandymagazinets digitala tjänster används och för att anpassa användarupplevelsen. Cookies består av små textfiler och är ett mycket vanligt hjälpmedel på internet. Cookie-filerna läses och lagras av webbläsaren i den utrustning som används för att besöka webbplatserna. Cookies och andra liknande tekniker kan också lagras i filer som ingår i digitala tjänster. Innebandymagazinets kunder och registrerade användare samtycker till användningen av cookies. 

Du kan ställa in din webbläsare att blockera cookies och du kan ta bort redan lagrade cookies. Detta kan i vissa fall försämra funktionaliteten och upplevelsen av webbplatsen. 

2. Avtal och beställning

2.1 För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder sig Kunden att följa Villkoren i sin helhet samt godkänner att Kunden tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt Ongoals Personuppgiftspolicy.

2.2 Ett avtal om köp ingås först när Ongoal bekräftat Kundens beställning och Kunden mottagit orderbekräftelse från Ongoal per e-post. Säljaren uppmanar Kunden att spara denna orderbekräftelse för eventuella kontakter med Säljaren. Kunden kan återkalla sin beställning fram till dess att den bekräftats. Om beställningen återkallas kommer eventuella betalningar, som Kunden eller Kundens betal- eller kreditkortsföretag har gjort avseende beställningen, att återbetalas.

3. Kunduppgifter m.m.

3.1 När Kunden registrerar sitt användarkonto och/eller ska genomföra en beställning kommer Kunden att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Kunden bekräftar att de uppgifter som Kunden fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. Information om Ongoals behandling av personuppgifter finns i Ongoals Personuppgiftspolicy.

3.2 Kunden åtar sig att se till att ingen annan än Kunden kan använda Kundens inloggningsuppgifter. Kunden får inte avslöja användarnamn och lösenord för obehöriga och ska se till att handling med uppgift om användarnamn och lösenord förvaras på ett sådant sätt att obehöriga inte kan få tillgång till informationen. Vid misstanke om att någon obehörig har fått tillgång till Kundens lösenord ska Kunden omgående anmäla detta till Ongoal. Kunden ansvarar för alla köp som gjorts med Kundens inloggningsuppgifter om sådan anmälan inte har gjorts.

3.3 Om Ongoal misstänker att Kunden missbrukar sitt användarkonto eller sina inloggningsuppgifter eller annars bryter mot Villkoren har Ongoal rätt att stänga av Kunden. Ongoal har även rätt att tilldela Kunden nya inloggningsuppgifter.

4. Priser, avgifter och betalning

4.1 Vid beställning via Webbplatsen gäller de priser som anges på Webbplatsen. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, vilka anges separat.

4.2 Kunden kan betala på så sätt som anges på Webbplatsen. Säljaren har rätt att ta betalt av Kunden redan i samband med beställningen om inte fakturabetalning eller annat liknande betalsätt valts av Kunden. Vid fakturabetalning eller delbetalning kan det komma att göras en kreditupplysning, vilket Kunden i sådant fall upplyses om. Ongoal förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt och att ändra Kundens valda betalsätt om betalsättet av någon anledning inte fungerar vid tillfället för köpet eller om Kunden inte godkänns för det valda betalsättet.

5. Kampanjer och erbjudanden

Säljaren kan från tid till annan erbjuda kampanjer på Webbplatsen som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa Villkor (t.ex. rörande betalning eller förlängd ångerrätt). Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av Säljaren i samband med kampanjen. Säljaren förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa Villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor på Webbplatsen gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

6. Leverans och transport

6.1 Varor som finns i lager levereras normalt inom det antal arbetsdagar som anges på Webbplatsen. Normal leveranstid är 1–2 dagar efter att kund mottagit orderbekräftelsen. Om inte annat särskilt avtalats (t.ex. i samband med bokning av varor som inte finns i lager).

Ongoal erbjuder nedan leveransalternativ inom Sverige.

6.1.1 DHL Service Point (leveranstid 1–2 dagar).

Kundens beställning skickas till Kundens närmaste DHL-ombud och Kunden blir aviserad via sms. Vid uthämtning av Kundens försändelse ska giltig ID-handling uppvisas.

Kundens paket kommer till närmaste DHL-ombud inom Kundens postnummerområde (t.ex. en bensinstation/ICA-butik). Kunden uppmanas klicka på nedan länk för att hitta närmsta utlämningsställe.

http://locator.dpst.dhl.com/Partners/DHL2/SearchForm_sv-SE.aspx?Country=SE  

6.1.2 DHL Hemleverans utan kvittens (leveranstid 1–2 dagar).

Med DHL Hemleverans utan kvittens kan Kunden få sin order avställd på den adress Kunden uppgett utan att själv behöva vara på plats och kvittera leveransen. Observera att denna leveransmetod medför att vare sig DHL eller Ongoal tar något som helst ansvar för paketet efter avställning! Skulle hela eller delar av leveransen försvinna eller bli skadad har Kunden alltså ingen rätt till ersättning från vare sig DHL eller Ongoal, varför denna leveransmetod endast bör väljas om Kunden känner sig helt trygg med att låta leveransen stå på angiven plats tills Kunden har möjlighet att plocka upp den.

DHL kommer att kontakta Kunden för att komma överens om lämplig leveransplats. Förslagsvis under tak vid ytterdörren. Chauffören bär inte leveransen längre än ett tiotal meter från vägen. Kontakta Ongoal vid frågor kring detta leveranssätt.

6.1.3 DHL Hemleverans med kvittens (leveranstid 1–2 dagar).

Med DHL Hemleverans med kvittens levereras Kundens order till den adress Kunden uppgett. DHL kontaktar Kunden för att komma överens om en ungefärlig tid då leverans kan ske. Kunden måste sedan vara på plats denna tid för att ta emot och kvittera leveransen. Chauffören ringer dig när leveransen är framme. Observera att leverans sker på markplan! Chauffören åker alltså inte upp i våningshus eller liknande, varför Kunden själv måste komma ut och möta chauffören. Om Kunden inte är på plats vid överenskommen tid och chauffören måste komma tillbaka debiteras en extra utkörningsavgift om á 150 kronor för varje extra utkörning.

6.2 Den förväntade leveranstiden av varan framgår av orderbekräftelsen, i kassan och/eller på den aktuella varusidan på Webbplatsen. Vid eventuella leveransförseningar meddelar Säljaren Kunden härom. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer än 30 arbetsdagar samt att detta inte beror på Kunden har Kunden rätt att häva köpet.

6.3 Om paket ska lösas ut ska Kunden göra detta inom den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och kolli-id. Kunden får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering kan ske per e-post och, om Kunden lämnat mobilnummer, via telefonsamtal eller sms.

6.4 För outlösta paket och försändelser som kommer i retur till Ongoal debiterar Ongoal Kunden en avgift om 250 kronor. Paketet/försändelsen ligger kvar på ombud i 14 dagar efter att Kund fått avisering, efter det går paketet/försändelsen i retur till Ongoal. Observera att outlösta paket och försändelser inte är returer!

6.5 Vid ändring av transportuppdrag på redan skickat gods tas en avgift ut på 250 kr. Det gäller exempelvis ändring av leveransadress, telefonnummer eller leveransmetod. 

7. Ångerrätt

7.1 Vid köp av varor på Webbplatsen gäller alltid 30 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentköplag. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela detta inom 30 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

7.2 Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:

  1. Varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel.
  2. Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.
  3. Varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla (t.ex. livsmedel eller läkemedel).
  4. Varor i form av digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium (t.ex. datorprogram, applikationer, spel, musik, videor eller texter där åtkomsten sker genom nedladdning eller direktuppspelning).

7.3 I samband med en beställning av vara för vilken ångerrätt inte gäller får Kunden tydlig information om detta. Om en vara har förseglats får Kunden inte bryta förseglingen om Kunden vill kunna utöva sin ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör således när Kunden bryter förseglingen.

7.4 Om Kunden vill ångra ett köp som gjorts via Webbplatsen ska Kunden, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till Ongoal. Kunden ska ange sitt namn, sin adress och annan relevant information (t.ex. ordernummer, fakturanummer och namn på varan) i meddelandet. Alternativt kan Kunden använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket har tagit fram.

7.5 Kunden ansvarar för varans skick efter det att Kunden mottagit varan och hela vägen fram till tidpunkten då Ongoal mottagit returvaran. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Ongoal. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

7.6 Säljaren erbjuder fria returer.

7.7 När Kunden ångrar sitt köp betalas det belopp som Kunden betalat för varan tillbaka till Kunden. Undantag gäller för eventuella tillkommande leveranskostnader till följd av att Kunden valt något annat leveranssätt än den standardleverans som Säljaren erbjuder. Vid retur av del av order återbetalas inte leveranskostnaden. På det belopp som ska återbetalas har Säljaren rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde förutsatt och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper eller funktion.

7.8 Säljaren betalar snarast tillbaka beloppet. Dock senast inom 14 dagar från och med det datum Kundens meddelande om utövande av ångerrätten mottogs. Säljaren får dock vänta med återbetalningen tills Säljaren tagit emot varan eller Kunden har visat att varan har sänts tillbaka (t.ex. genom ett inlämningskvitto). Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalsätt som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det funnits hinder för sådan återbetalning.

8. Garanti och reklamation

8.1 Vissa av Säljarens varor kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivillkor för respektive vara finns på Webbplatsen eller i dessa Villkor. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och därmed inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av varans funktion och utseende såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Kundens orderbekräftelse gäller som garantibevis. Villkoren för Ongoals Samarbetsparters avseende eventuella garantier finns på Ongoals Samarbetsparters respektive villkorssida.

8.2 Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentköplag. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara ska kontakta Säljaren så snart som möjligt efter att felet upptäckts via de kontaktuppgifter som anges på Webbplatsen. Reklamationer som görs inom två månader från det att Kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kunden har tre års reklamationsrätt på varor inköpta på Webbplatsen.

8.3 Säljaren står för returfrakten för godkända reklamationer.

8.4 När reklamerad vara returnerats och reklamationen godkänts kommer Säljaren att kompensera Kunden i enlighet med gällande konsumentköplag. Säljaren strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att Säljaren mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Säljaren förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentköplag. Vid reklamationer följer Säljaren riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden eller motsvarande nämnder i andra europeiska länder.

9. Länkar

Ongoal kan länka från Webbplatsen till andra webbplatser som ligger utanför Ongoals kontroll och webbplatser utanför Ongoals kontroll kan länka till Webbplatsen. Även om Ongoal försöker säkerställa att Ongoal enbart länkar till webbplatser som delar Ongoals personuppgifts- och säkerhetsföreskrifter enligt Personuppgiftspolicyn är Ongoal inte ansvarig för skydd eller sekretess av information eller personuppgifter som Kunden tillhandahåller på andra webbplatser. Kunden bör iaktta försiktighet och läsa personuppgiftsföreskrifterna för den aktuella webbplatsen.

10. Force Majeure

Säljaren ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Säljaren inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation och fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av angiven omständighet. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Säljaren Kunden dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både Kunden och Säljaren rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

11. Ändringar av Villkoren

Säljaren förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst. Alla ändringar av dessa Villkor kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringar gäller från det att Kunden har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen) alternativt 30 dagar efter att Säljaren har informerat Kunden om ändringarna. Säljaren rekommenderar dock att Kunden håller sig uppdaterad på Webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren.

12. Ogiltighet

Om kompetent domstol, myndighet eller skiljenämnd skulle finna att någon bestämmelse i dessa Villkor är ogiltig eller icke verkställbar ska bestämmelsen i fråga samt alla övriga bestämmelser vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter. De bestämmelser som förklarats ogiltiga eller som inte kan verkställas kommer att ersättas av relevanta juridiska vägledningar och råd.

13. Tillämplig lag och tvist

13.1 Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Säljaren kan Kunden vända sig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Kunden kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister. Lämnar Kunden in ett klagomål via denna plattform vidarebefordras ärendet automatiskt till behörigt nationellt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med Säljaren och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.
 
13.2 Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden eller i sista hand av allmän domstol.
___________________   

Dessa Villkor har fastställts per 2018-05-25 

Betalningsvillkor 

 

Ongoal Sweden AB (”Ongoal”), organisationsnummer 559111–1975, driver webbplatsen www.ongoal.se och därtill hörande sidor (”Webbplatsen”). Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om Ongoal finns tillgängliga på Webbplatsen.

Via Webbplatsen kan konsumenten (”Kunden”) dels handla varor från Ongoal och dels handla tilläggsvaror och -tjänster från andra företag (”Samarbetspartners”) i check-outen. I kassan framgår det vilken Samarbetspartner som säljer tilläggsvaran eller -tjänsten. Om Kunden handlar en tilläggsvara eller -tjänst från en Samarbetspartner via Webbplatsen är det Samarbetspartnern, och inte Ongoal, Kunden ingår avtal med. Således tillämpas även Samarbetspartnernas egna allmänna villkor på köpet i fråga.

Allmänna köpvillkor för respektive Samarbetspartner finner Kunden i kassan. Oavsett om Kunden handlar från Ongoal eller någon av Ongoals Samarbetspartners kan Kunden alltid kontakta Ongoal.

Betalning sker via de betalningslösningar som erbjuds på Webbplatsen. Vilka betalsätt som är tillgängliga för Kundens köp kan variera. Nedan anges villkoren för samtliga fyra betalsätt (kort-, Swish-, faktura- och kontobetalning) som Ongoal erbjuder. Vid samtliga köp förbehåller sig Ongoal rätten att göra en kreditupplysning på Kunden genom Ongoals betalningspartners Mondido och Collector. För frågor gällande Kundens Swish-, kort- eller direktbetalning uppmanas Kunden vända sig direkt till Mondido (se www.mondido.com för Mondidos allmänna villkor och betalningsvillkor). För frågor gällande Kundens fakturabetalning uppmanas Kunden vända sig direkt till Collector (se www.collector.se för Collectors allmänna villkor och betalningsvillkor).

1. Kortbetalning

När Kunden väljer kortbetalning behandlas betalningen av Mondido Payments AB (”Mondido”), organisationsnummer 556960–7129, som tillhandahåller en säker elektronisk betalningslösning. Kunden kan betala sin order med VISA, MasterCard eller MasterPass. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk. Alla kreditkortsuppgifter hanteras tryggt på en säker https-sida och överförs med uppdaterade versioner av TLS.

2. Direktbetalning via Swish

När Kunden väljer direktbetalning via Swish blir Kunden ombedd att betala till Swish-nummer 1232784981. Kunden anger namn och ordernummer, varpå Ongoal skickar Kundens order när betalningen kommit Ongoal tillhanda.

3. Fakturabetalning via Collector

När Kunden väljer fakturabetalning behandlas betalningen av Collector Bank AB, organisationsnummer 556597–0513, som tillhandahåller faktura och delbetalning som betalningslösning. Om Kunden väljer detta betalsätt får Kunden hem sina varor innan betalning sker. Kunden kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller inom 30 dagar. En aviavgift om 29 kronor tillkommer. Observera att Kunden endast kan beställa till sin folkbokföringsadress och att Kunden måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället!

När Kunden fått fakturan kan Kunden välja att delbetala upp till 36 månader genom att betala det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,9%. En kreditupplysning kan komma att göras. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift och dröjsmålsränta.

För fullständiga villkor uppmanas Kunden klicka på nedan länkar.

Allmänna villkor för faktura och kontokredit

Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

4. Kontobetalning via Collector

När Kunden väljer kontobetalning behandlas betalningen av Collector Bank AB, organisationsnummer 556597–0513, som tillhandahåller kontodelbetalning som betalningslösning. Om Kunden väljer detta betalsätt får Kunden hem sina varor innan betalning sker. Betalsättet innebär att Kundens samtliga köp under samma månad samlas på en faktura som efterföljande månad skickas per post till Kundens folkbokföringsadress. En aviavgift om 29 kronor tillkommer liksom ränta på 19,9%. Observera att Kunden endast kan beställa till sin folkbokföringsadress och att Kunden måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället!

När Kunden fått fakturan kan Kunden välja att delbetala upp till 36 månader genom att betala det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,9%. En kreditupplysning kan komma att göras. Delbetalningsbeloppet är alltid 1/36 av totalbeloppet plus ränta och avgifter (dock alltid lägst 50 kronor). Önskar Kunden lösa sin skuld kan Kunden betala det totala beloppet som anges på fakturan. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift och dröjsmålsränta.

För fullständiga villkor uppmanas Kunden klicka på nedan länkar. 

Allmänna villkor för faktura och kontokredit

Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
___________________   

Dessa Betalningsvillkor har fastställts per 2018-05-25