FAQ

Hur kontaktar jag Ongoals kundservice?

Du når oss enklast via Facebook Messenger, men vi svarar även på e-post skickad till kundservice@ongoal.se.

Hur lång är handläggningstiden för Ongoals kundservice?

Vi svarar oftast omgående på Facebook Messenger och försöker svara inom 24 timmar på e-post.

Hur fungerar Ongoals orderbekräftelse?

Efter lagd beställning skickar vi en bekräftelse till din e-postadress, vilken gäller som både kvitto och garanti på att ordern har gått igenom. Det är viktigt att korrekt e-postadress anges. Har du gjort en beställning på www.ongoal.se och inte fått en orderbekräftelse från oss på mailen uppmanar vi dig att ta kontakt med vår kundtjänst.

Hur får jag information om Ongoal samt erbjudanden om kampanjer och nyheter?

Genom att gilla och följa oss på Facebook eller prenumerera på våra kampanj- och nyhetsbrev håller du dig ständigt uppdaterad. Vi finns även på Instagram och Twitter.

Hur fungerar Ongoals fakturabetalning?

När du har valt Faktura som betalningsmetod kommer du att få en faktura skickad till din e-postadress. Fakturan ska betalas inom 30 dagar, vilket är standardavtalet från vår betalningspartner Collector Bank.

Vilka olika betalningsalternativ finns?

Vi erbjuder kort-, faktura- och kontobetalning samt direktbetalning via Swish.

Hur fungerar min rabattkod?

När du har mottagit en rabattkod skriver du in den på anvisad plats i kassan och trycker Applicera. Du får då direkt information om huruvida din kod är giltig eller ej. De flesta rabattkoder gäller endast på ordinarie priser. Om du är osäker på vad som gäller för just din kod uppmanar vi dig att ta kontakt med vår kundtjänst.

Hur länge ligger paketet kvar innan jag måste hämta ut det?

Din försändelse ligger kvar hos ombudet i fråga i 14 dagar efter att du har fått din sms-avisering. Efter det går paketet i retur till oss, varpå vi blir tvungna att debitera en avgift om 250 kr för hantering av outlöst försändelse.

Vad kostar frakten?

För ombudsleverans inom Sverige är kostnaden 49 kr för order under 500 kr och fraktfritt för order över 500 kr. Vi vill att du ska känna dig trygg med ditt köp hos oss och erbjuder därför alltid fria returer.

Vad är det för skillnad på DHL Hemleverans utan kvittens och DHL Hemleverans med kvittens? 

DHL Hemleverans utan kvittens innebär att din försändelse levereras till den adress du har angett vid orderläggningen utan att du själv behöver vara på plats och kvittera leveransen. Observera att denna leveransmetod medför att vare sig vi eller DHL tar något som helst ansvar för paketet efter avställning! Skulle hela eller delar av leveransen försvinna eller bli skadad har du alltså ingen rätt till ersättning från vare sig oss eller DHL.

DHL Hemleverans med kvittens innebär att din försändelse levereras till den adress du angett vid orderläggningen. DHL kontaktar dig för att komma överens om leveranstid, varpå du personligen måste vara på plats denna tid för att ta emot och kvittera leveransen.

Hur lång är leveranstiden?

Vi beräknar att du ska ha din försändelse inom 1–2 arbetsdagar beroende på vilken tid din order är placerad. Om produkten är en beställningsvara är leveranstiden 3–5 arbetsdagar. Under varje produkt visas leveranstiden.

Hur vet jag att mitt paket finns att hämta och var ska jag hämta det?

När försändelsen ankommit till utlämningsstället kommer du att få en avisering via sms eller e-post, beroende på vad du har valt, som innehåller all information du behöver för att kunna hämta upp din försändelse. Vilket ombud som paketet kommer till baseras på ditt postnummer.

Du kan även följa din sändning i appen Mina Paket som finns att ladda ned gratis på App Store och Google Play.

Hur får jag min vara levererad?

Vi erbjuder leverans till ombud samt hemleverans utan kvittens och hemleverans med kvittens. 

Jag har inte fått mitt paket. Vad ska jag göra?

När vi har mottagit din order skickas en orderbekräftelse till dig via e-post och när vi skickar ut varorna från lagret får du ett nytt e-postmeddelande med en spårningslänk till vår samarbetspartner. Vid eventuella frågor uppmanar vi dig att ta kontakt med vår kundtjänst. 

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Du har möjlighet att skicka tillbaka delar av eller hela din försändelse i retur inom 30 dagar. Kontakta kundservice för att få ett returnummer som används vid retur. Återbetalning sker sedan inom 14 dagar från det att vi har fått tillbaka varan oanvänd och i oförändrat skick med originalemballage. Det är inte möjligt att returnera hygienartiklar såsom exempelvis underkläder om förseglingen är bruten. Vid eventuella frågor uppmanar vi dig att ta kontakt med vår kundtjänst.

Mitt paket var skadat vid ankomst. Vad gör jag?

Vi ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till dig. Vid mottagande av godset är det viktigt att du kontrollerar så att godset inte är transportskadat. Vid eventuella transportskador ska du omedelbart anmäla detta direkt på plats hos utlämningsombudet.

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

Vi följer Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar exempelvis inte fel som är orsakade av normalt slitage. Vi uppmanar dig att spara orderbekräftelsen som kvitto på din vara. Vid eventuella frågor uppmanar vi dig att ta kontakt med vår kundtjänst.

Jag har gjort en retur. Vad händer nu?

En retur tar mellan 5–10 arbetsdagar att hantera och vi kommer att återkoppla till dig via mail så snart din retur är hanterad. Om du har valt att betala med faktura kommer din faktura att justeras/makuleras beroende på om du skickat tillbaka delar av eller hela din order. Kom ihåg att hålla koll på förfallodatumet på din faktura. Om förfallodatumet närmar sig kan du behöva förlänga det genom att kontakta vår kundservice. Om du har valt att betala med kort eller via Swish kommer pengarna att sättas in på det kort/konto som användes vid köpet.

Hur länge har jag öppet köp?

När du handlar hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. 

Jag vill ha ett annat blad på en klubba. Kan ni byta blad?

Absolut! Om du vill ha någon annan färg, modell eller hårdhet på bladet byter vi det helt utan kostnad (tjänsten gäller ej vid kampanjer).

Kan ni byta grepplinda på min klubba om jag beställer en ny?

Om du i samband med din klubba även köper en grepplinda kan vi linda om klubban om du önskar (tjänsten gäller ej vid kampanjer).